11 Kasım 2008 Salı

DİŞ TEMİZLİĞİ VE MİSVAK

1)Misvak, ağız için temizlik, Allah-u Teala`nın rızasına sebep ve gözlere de ciladır, (Ramuz el-Ehadis s. 214/10,)
2)Misvak ağız için temizliktir ve Aziz ve Celil olan Allah`ın rızasına sebeptir. (Ramuz el-Ehadis s. 214/7,)
3)Misvakta on hassa vardır: Ağzı sağlıklı eder, diş etlerim güçlendirir, göze cila verir, balgamı giderir, dişin çürümesini önler, sünnete uygun olur, melaikeyi sevindirir, Rabbi razı eder, hasenatı artırır, mideye sıhhat verir. (Ramuz el-Ehadis s. 325/1,)
4)Misvak kullanın. Zira misvak ağzı temizler ve Rabbin rızasını kazandırır. (Terğîb ve Terhîb tercümesi c. 1 s. 246/6,)
5)Misvak, erkeğin fesahatini artırır. (Ramuz el-Ehadis s. 214/8,) Fesahat, güzel konuşmak demektir.
6)Niçin sararmış dişleriniz ile huzuruma giriyorsunuz? Misvak kullanınız! (İhya c.1 s.354,)
7)Şu dört şey peygamberlerin sünnetlerindendir: Sünnet olmak, koku sürünmek, misvak kullanmak, evlenmek. (Tirmizi-tercümesi c.1, s.246/5,)
8)Misvak ve cuma guslü her Müslüman için gereklidir. (Ramuz el-Ehadis s. 214/9,)
9)Misvak kullanmadan uyumazlardı. (Ramuz el-Ehadis s.548/2)
10) Uyudukları zaman misvak başuçlarında bulunurdu. Uyandıkları zaman da ilk önce misvak kullanırlardı. (Ramuz el-Ehadis s. 548/3,)
11) Misvakı enlemesine kullanır, suyu emerek (süzerek) içerlerdi. Üç defa nefes alır ve derlerdi ki: Bu türlü içmek daha iyi, hazmı daha kolay ve sıhhate daha uygundur. (Ramuz el-Ehadis s. 554/14,)
12) Aişe (r.a.) şöyle demiştir: "Peygamber (s.a.v.) evine girdiği zaman ilk yaptığı iş, misvak ile dişlerini temizlemek olurdu" (Müslim tercümesi c.1 s. 327/44,)
13) Ebu Musa (r.a.) şöyle dedi "Ben Peygamber`in huzuruna girdim, misvakın bir ucu dilinin üzerinde bulunuyordu." (Müslim tercümesi c.1 s.327/45)
14) Resulullah (s.a.v.) hiçbir namaza misvak kullanmadan çıkmazdı. (Terğîb ve Terhîb tercümesi c.1 s. 246/8,)
15) Resulullah (s.a.v.) geceleyin teheccüd namazı kılmak için kalktığı zaman ağzını (dişlerini) misvak ile ovalardı. (Müslim tercümesi c.1 s. 328/46,)
16) Resulullah (s.a.v.) geceleri iki rekatta bir selam vererek teheccüd namazı kılar ve her selam verişinde misvak kullanırdı. (Terğîb ve Terhîb tercümesi c.1 s. 247/9, )
17) Abdullah ibni Abbas (r.a.), şöyle anlatmıştır: Bir gece Peygamber (s.a.v.) `in yanında kaldım. Peygamber gecenin sonuna doğru kalkıp dışarı çıktı, semaya baktı, sonra Al-i İmran süresinin şu ayetlerini okudu: "Hakikat, göklerin ve yerin yaratılışında, gece ile gündüzün birbirleri ardınca gelişinde temiz akıl sahipleri için ibret verici deliller vardır. Onlar ayakta iken, oturur iken, yanları üstünde yatar iken hep Allah`ı hatırlayıp anarlar ve göklerin, yerin yaratılışı hakkında inceden inceye düşünürler. Şöyle derler: Ey Rabbimiz, sen bunları boşuna yaratmadın. Sen pak ve münezzehsin. Bizi ateşin azabından koru." Sonra eve döndü, misvaklandı ve abdest aldı. Sonra kalkıp namaz kıldı, sonra yattı. Sonra kalkıp tekrar dışarı çıktı ve semaya nazar etti. Yine bu ayetleri okudu. Sonra döndü, tekrar misvaklandı ve abdest aldı. Sonra kalkıp namaz kıldı. (Müslim tercümesi c.1 s.328/48,)
18) Ümmetimi meşakkate düşürmüyor olsaydım, onlara her namazın önünde misvakı emrederdim. (Tirmizi-tercümesi c.1, s.38/22,)
19) Ümmetime zorluk vermemiş olsaydım, her abdestte misvak kullanmalarım emrederdim. (Terğîb ve Terhîb tercümesi c.1 s. 244/2,)
20) Oruç tuttuğunuzda sabahleyin misvak kullanın, lakin akşama doğru kullanmayın. Akşam üzeri iki dudağı kurumuş oruçlu bir kimse için misvak uygun olmaz. Zira o kurumuş dudaklar kıyamet gününde gözü önünde bir nur olacaktır. (Ramuz el-Ehadis s.3/4,)
21) Sizin ağızlarınız Kur`an için yollardır. Onları misvakla temizleyin. (Ramuz el-Ehadis s.116/ 8,)
22) Misvak kullanınız. Zira misvak ağzı temizleyen ve Rabbi razı eden bir alettir. Cebrail her gelişinde bana misvak kullanmayı tavsiye etti. Öyle ki, bana ve ümmetime farz kılacağından korktum. Ümmetime zorluk vereceğinden korkmamış olsaydım misvak kullanmalarını emrederdim. Ben o kadar çok misvak kullanırdım ki, dudaklarıma iz yapmasından ve dişlerimin aşınacağından korkardım. (Terğîb ve Terhîb tercümesi c.1 s. 247/10, )
23) Bana misvak kullanmak o derece emredildi ki, bu konuda bana bir vahiy gönderileceğini sandım.() Terğîb ve Terhîb tercümesi c.1 s. 248/11,)
24) Ben, misvak kullanmakla o derece emredildim ki, üzerime farz kılınacağının sandım. (Terğîb ve Terhîb tercümesi c.1 s. 247/12, )
25) Cebrail misvak kullanmayı bana o kadar tavsiye etti ki, azı dişlerimden endişe ettim. (Terğîb ve Terhîb tercümesi c.1 s. 247/13, (26) Terğîb ve Terhîb tercümesi c.1 s. 250/16, )
26) Misvak kullanarak kılınan namazın fazileti, misvak kullanmadan kılınan namazdan yetmiş kat fazladır. (Terğîb ve Terhîb tercümesi c.1 s. 250/16,)
27) Misvak olmadığında, parmak misvak yerine geçer. (Ramuz el-Ehadis s.

Hiç yorum yok: